pelgrimeren...

vrijdag 25 februari 2011

De filosofie van de heuvel....

is de titel van een bijzonder boek: of hoe onbezorgd kun je zijn!

Dit boek kreeg ik te leen van een collega, nadat ik hem vertelde van mijn Santiagoplannen. In dit boek -dat overigens over een fietstocht naar Rome gaat- staat de onbezorgdheid voorop. Op maandag besluiten dat je donderdag gaat fietsen...en wel naar Rome. Het is een luchtig boek. Allerlei bijzondere en komische gebeurtenissen worden knap beschreven. Maar vooral het onbezorgd genieten van de tocht voert wel de boventoon. Geweldig ook hoe de schrijver verhaalt van fietsers die ze op hun dure carbon fietsjes -in gladde pakjes- onderweg tegenkomen. Ik voel me wel goed aangesproken. Zelf ben je (te) veel bezig met alles te regelen. Heb ik hier wel aan gedacht? en als dit gebeurt? Voor mij goed om te lezen hoe het ook kan....

Onderstaande korte recensie vond ik op internet; wil je meer lezen ga dan op zoek naar het boek.
Op de fiets naar Rome
Op 1 juni 2008 fietste Ilja Pfeijffer van Leiden naar Gorinchem. Het was de eerste etappe van een fietstocht, uitgerust met een zesdehands Batavus-racefiets van 95 euro, die hem uiteindelijk in Rome moest brengen. Een dichter van ruim honderd kilo in gezelschap van zijn geliefde, een Russische fotografe, gaan op weg voor een reis van 2600 kilometer via Tilburg, Dinant, Lyon, Marseille, Genua en Pisa. Zeker, ze komen aan in Rome, op 11 juli, na een reeks van vrolijke, vermoeiende, beangstigende, schitterende en uitdagende avonturen, maar ze komen niet weerom!