pelgrimeren...

dinsdag 4 januari 2011

Symboliek....

De route, bezienswaardigheden onderweg, symbolen enz zitten vol met symboliek, tot op de dag van vandaag. Zonder er al te veel inhoudelijk op in gaan laat ik met wat foto's overeenkomsten zien die ik zelf eerder ook nog niet had ontdekt. Maar o.a. na het lezen van het boek 'De vrouwe van de Camino' van Willem Ouweneel ging dat steeds meer leven voor mij. Dit boek kan ik je aanraden voor veel achtergrond informatie maar tegelijkertijd kon ik lang niet altijd uit de voeten met dit boek (maar volgens de schrijver is het een roman; dan is eigenlijk alles mogelijk).




Zie je al overeenkomsten? In de kleuren, de europese vlag, de sterren (12 stuks....12-stammenrijk/12 apostelen/12 maanden/uren van de klok enz enz.)

Lees gerust (en kritisch) dit boek maar eens (met dank aan Klaas):