pelgrimeren...

dinsdag 5 april 2011

De eerste klapper is gemaakt

Afgelopen weekend ben ik 3 dagen op pad geweest met de fiets. Ruim 300 kilometer gefietst. Vanaf Winsum naar Rouveen. Van Rouveen naar Ede. En afgelopen zaterdag van Ede naar Amersfoort.
En bij deze tocht heb ik gelijk ook maar van alles meegemaakt. Regen, harde tegenwind en, zeker de eerste dag, veel kilometers gemaakt; 136 stuks. Maar als je dan 's-avonds bij familie bij de kachel zit is alles weer goed. Dat gold ook voor de vrijdag; toen had ik goed fiets weer. En zaterdag dan? Ja, dat maakte alles goed. Prachtig weer en een prachtige tocht!  Bedankt Jan en Stieneke, bedankt Eddy en Marja, voor de goede verzorging en de slaapplaats!
Even een paar plaatjes....


Op zaterdag heb ik 'echt' geoefend in de 'bergen'. Het begon met de Wageningseberg. Via de Blauwe Kamer kwam ik bij de Grebbeberg. Voor het oefenen heb ik deze 2 keer gedaan (2 x omhoog en 1 x naar beneden wel te verstaan!). Daarna achter Elst de Utrechtseheuvelrug. En toen via Amerongen de Amerongseberg richting Woudenberg.
Na deze afdaling kwam ik in Overberg. Daar heb ik mijn nicht en neef Joanne en Herman ontmoet. Dat was ook prachtig. Na 25 jaar (of wel langer misschien) ben ik bij ze op de koffie geweest. Na een uur pauze (had ook wel 3 uur kunnen/mogen duren) heb ik toen de laatste etappe gereden naar Amersfoort. Van daar ben ik met de trein naar huis gegaan. Een mooi weekend, een goede ervaring.