pelgrimeren...

maandag 4 april 2011

Reacties...

Met enige regelmaat krijg ik reacties op mijn fietstocht en/of weblog. De reacties varieren enorm maar het is altijd weer leuk om te horen of te lezen. Twee stuks wil ik jullie niet onthouden:

Persoonlijke symboliek
is als een encycliek,
het is een leer van jezelf
in een groter gewelf.
Je komt jezelf tegen
maar dat is een zegen,
want je gaat niet alleen
naar de kathedraal van steen.

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt
zodat je vooruitgang boekt.
Ik geloof -als ik je goed ken-
dat jij ook bent: Gods fan.

Een behouden reis, ahum
...naar Winsum!

Frens, bedankt! Ik vindt het een pakkend en toepasselijk gedicht.


Een andere tekst die mij ook aansprak komt uit het boekje 'Om geluk te vinden moet je op weg gaan' dat ik kreeg voor mijn verjaardag.
Het is een aantrekkelijk leesbaar boek van een Santiagoganger. Hij vond deze tekst onderweg op een boom  bij Astorga:

Ik eer je, mijn God en Vader, en ik houd van je
met heel mijn hart.
Ik ben je dankbaar dat ik geschapen ben en
christen mag zijn.
En voor de nieuwe dag die ik kreeg.
Ik wil mijn dagelijkse activiteiten in
overeenstemming brengen met Uw wil.
Breng mij dichter bij U.
Bevrijdt mij van zonde en van alle schuld.
Dat uw heerlijkheid dichtbij mag zijn
en bij allen die dat graag willen.
Amen