pelgrimeren...

woensdag 27 april 2011

Gomarus Magnolia is OK!

Beste meneer W. van het Gomarus Magnolia.....
Via deze bijzondere weg wil ik u wat vragen! Vrijdag 29 april a.s. hoop ik voor 5 weken te vertrekken naar Santiago de Compostela, op de fiets als pelgrimstocht. Das mooi zult u zeggen en waarschijnlijk daar aan toegevoegd "goede reis en succes"! Dank u wel.
Maar een goede reis begint natuurlijk met het gedag zeggen van vrouw en kinderen; ook dat is logisch natuurlijk.
Daarom een vraag van een pelgrim aan u:
Mogen mijn dochters Julia, Aleid en 'Liselotte' vrijdagmiddag om 12.30 uur vrij van school om mij uit te kunnen zwaaien als ik vertrek? Voor het slagen van mijn reis is een goed vertrek het halve werk namelijk; u begrijpt dat als geen ander.
Mijn dochters kijken u smachtend aan voor het antwoord!
Met vriendelijke pelgrimsgroeten,
Koenraad V.