pelgrimeren...

dinsdag 17 mei 2011

aankomst in Saint Jean Pied de Port

Beste volgers,

helaas is het me niet eerder gelukt om even wat te schrijven op de weblog. Maar nu is er een PC gevonden. Dat komt mede omdat ik vandaag een ,vrije, dag heb genomen. Daar had ik en veel zin in en tegelijk ga ik me hier voorbereiden op de route door spanje. Van deze plaats is de plaats om de pyrineen in te gaan. Het is hier gewoon druk met pelgrims, wereldwijd, die hier hun )wandel)tocht beginnen. Bijzonder om te zien.

Gisteren ben ik hier aangekomen, vond onderdak bij de parochie, en sliep met 10 anderen op een kamer, nederlanders, duitser, ier, canadees en fransen. Om 8 uur stond het eten klaar en begonnen we met een stilte, bijbel lezen en gebed. daarna werd gevraagd of iedereen zich voor wilde stellen, welke tocht al achter je lag en hoe je verder wilde. daarna eten. mooi om mee te maken en tegelijk ook wel prettig om zo de slaapkamer te delen met allerlei vreemden.

Tot op heden gaat het fietsen goed. Heb tegenwind gehad, regen, maar ook prachtig weer en soms erg warm, zoals gisteren. 27gr.
Ik slaap op de camping, in gites of vind onderdak in kerkelijke centra. Waar ik eerst zorgen om had blijkt erg mee te vallen. Er is altijd wel een plek om te slapen.

De natuur is prachtig, ik geniet ervan, maak veel fotos. tegelijk ben ik blij dat ik al op de helft ben. Ik mis thuis erg en zal blij zijn om eerst dieuwke en daarna te kinderen weer te mogen zien. Ik verheug me er nu al op.

Verder heb ik al wel bijzondere dingen meegemaakt. 1 vertel ik. ik lag helemaal alleen op de camping een week geleden toen snachts het onweer losbarste en er bakken regen neer kwamen en ik hem ook wel kneep. De volgende morgen las ik Psalm 81 vers 6 of 8 ). Heel mooi en ik werd er ook rustig van.

Voor iedereen het allerbeste gewenst!
hartelijke groeten van Koen