pelgrimeren...

woensdag 25 mei 2011

Leon

Vandaag een korte etappe gehad. Ben vanmorgen in Leon aangekomen en had eigenlijk al besloten om daar te blijven. In de planning komt dat ook goed uit. Want, na de vlaktes van gisteren, komen nu nog een paar stevige fietsdagen. Qua afstand is het nog ongeveer 300 km. Maar daar zitten klimmen bij tot 1.500 mtr. dan een kleine afdaling en vervolgend nog eens 1.500 mtr (cruz de ferro). Darana afzakken richting Santiago met een wisselend op- en af landschap.

Leon is een grote stad (150.000 inwoners) en op deze route de laatste grote plaats die ik aandoe. Om er te komen vond ik minder prettig. Hoe dichter je bij de stad kwam hoe drukker het (vracht)verkeer. Opletten dus en zodra het kon maar op het troittoir gaan fietsen.

Met de middag was het hier werkelijk bloedheet. Ook mooi een reden om hier te blijven. Heb op het plein bij de kathedraal zitten kijken naar alle lopers en fietsers die hier ook aankomen. Verder heb ik de kathedraal bezocht. Bijzonder mooi, enorm groot. Overigens raak je ook wel wat verzadigd van al die kathedralen en kerken. Zoveel en de één vaak nog mooier dan de ander. Maar goed, een bezoek hoort erbij. Ik hoop alleen niet dat al mijn foto´s alleen maar kerken laten zien. Ik knip er dus voor de rest ook maar flink op los.

Ga zo nog even het weer checken voor de komende dagen. De wind draait, het broeit...voorberiden op evt ander weer.

Allemaal de groeten, het beste
Koen