pelgrimeren...

dinsdag 24 mei 2011

vlaktes, vlaktes en nog eens vlaktes en dan nog wat..

Vandaag met heel mooi weer, 21gr., een flinke tocht gemaakt. Was  het vanmorgen nog een beetje heuvelachtig, na vanmiddag weer ik beter. Ook in Spanje heb je uitgestrekte vlaktes. Zover je kijken kunt. Af en toe een akkertje (van wie denk ik dan) maar verder helemaal niets. Je fietst (vanaf Sahagun) naast het wandelpad. Daar zijn jaren geleden bomen voor aangeplant om zodoende nog iets van schaduw te hebben. En heel af en toe kom je door een dorpje. Soms is het centrum (heel groot woord voor wat er is) ietsje vervraaid maar verder stelt het niets voor. Zo te zien is er ook armoede. Of anders heet het verval.....

Ondanks dat ik wist dat het zo uitgestrekt was overviel het me toch. Ik had genoeg water en nog wat te eten maar ik had ook te doen met de lopers die ik hier nog tegen kwam.
Het landschap deed me denken aan de Hongaarse poesta´s, ook enorme vlaktes, gras en verder zie je de warmte trillen.... Bijzonder om ook dit te zien.

Vandaag zit ik zo´n 20 km voor Leon. De volgende grote stad. Daar hoop ik dan morgen te zijn en dan zien we maar verder.

Dan nog wat...
Vandaag, in Sahagun, werd ik door 2 anderen pelgrims geattendeerd op de kapper. Daar was ik al een poosje naar op zoek. Thuis had ik al zoiets van is het wel kort genoeg. Ik kreeg last met de warmte i.c.m. de helm.
Dus met een paar woorden; standje trois, treisse en knipknipknip werd ik direct en vakkundig geschoren. Heerlijk, een opluchting. Ik heb maar een foto van mezelf genomen in de spiegel van de kapper.

Dat was het eerst
groeten
Koen