pelgrimeren...

maandag 23 mei 2011

Fromista

Vandaag een hele mooie etappe gehad. Burgos-Fromista, zo,n 80 km. Vanmorgen door de wolken gefietst, net na Burgos. Om 9.30 uur brak de zon door en kon de jas echt uit. Hele mooie landschappen trekken aan je voorbij. Vandaag niet echt veel klimwerk, een beetje maar. Je blijft op hoogte zeg maar. Prachtige vogels gezien (die zie én hoor je onafgebroken),prachtige bermen met mooie kleurige bloemen (of onkruid) en mooie en minder mooie dorpen gepasseerd. Echt bijzonder, ik geniet er volop van. Hoe mooi allemaal.

Inmiddels is het erg warm geworden vandaag, zo.n 30 graden. Om 15.00 uur vond ik een plek in Fromista. Eerst even onder de douche en daarna een tukkie doen. Daar knap je dan van op. Nu zit ik in een cafe (met internet) en maak ik gelijk maar een verslagje.

Vandaag trof ik Klaas uit Vries, ook een fietser.  Eerder heb ik die ook al getroffen. Zo zie je elkaar een paar dagen niet en dan tref je elkaar op de hoogvlakten. Erg leuk. Hij gaat vandaag nog wat verder. En zo gaat het steeds maar weer. Dan zie je weer een bekende en dan weer dagen niet. Dat geldt niet voor de lopers. Die zie en spreek ik wel veel maar de volgende dag ben je ze al weer kwijt.

De etappe voor morgen moet er eentje zijn van lange rechte wegen, weinig voorzieningen en bijna geen schaduw. De routebeschrijving geeft aan ´voldoende proviand en water´ mee te nemen voor onderweg. Trouwens dat doe ik zo wie zo wel elke dag. Ik heb één tas waar ik mijn dagelijkse boodschappen in kan doen voor onderweg zodat ik kan stoppen waar het me goed lijkt. En dat zijn de meest uiteenlopende plaatsen. Vandaag nog bij een prachtige bron in een klein dorpje. Maar zo heb ik al op menig muurtje,bankje,aan de rivier, in een plantsoen mijn broodje gegeten. Das is echt heerlijk. Ik neem daar ook de tijd voor. Zijn gouden momenten.

OK mensen, ook voor jullie allemaal ´buen camino´.
Tot de volgende keer.
Hartelijke groeten Koen